Navigation Menu+

Winnares Shoe Design Challenge begint eigen label

Geplaatst op feb 2, 2015 door in Nieuws

DEN HAAG – Malou Fool (1990) was in 2013 één van de winnaars van de ontwerpwedstrijd Shoe Design Challenge. Haar speciale ontwerpen waren sinds vorig jaar te koop in Invito winkels in het hele land. Malou is sinds kort haar eigen klassieke menswear label Mc Fool begonnen.

De ontwerpster is in 2011 afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie. Tijdens de tentoonstelling Shoe Design Challenge in 2013 werd het ontwerp van Malou geprezen door de jury van Invito omdat zij haar initiële idee uitgewerkt had tot een echt product. Daarna deed zij nog mee met een solo collectie ‘Before flying back’ tijdens de FashionClash Maastricht 2013 en tijdens de editie van 2014 met de collectie ‘The Son of Man’. Onlangs begon Malou Fool haar eigen label.


Mc Fool herenkleding

De Mc Fool collectie bestaat onder meer uit zwarte T-shirts met een drukke print, stoere lederen tassen met hengsels, ritsen en handige indelingen en trendy jackets. In de mannencollectie ligt de nadruk op de herinterpretatie van klassieke elementen uit de herengarderobe. Fool is uitgegaan van vijf klassieke kledingstukken: het overhemd, het T-shirt, het colbert, de pantalon en de trenchcoat. Door het standaardgebruik van de stof, snit en afwerkingen te doorbreken, ontstaan nieuwe variaties in stofgebruik en in ontwerp. Mc Fool herdefinieert de mannelijke garderobe van de klassieke kleding. De onderneming Mc Fool is te vinden aan het Maanplein 2-BG in ’s Gravenhage.

Enkele ontwerpen van Malou Fool
Klembord2